Útkeresés, Greta Gerwig módra

Útkeresés, Greta Gerwig módra

Greta Gerwig szereplése azonnal magával ragadott. Bohókás, sugárzó, élet igenlő, mégis tökéletesen elveszett. Nem nehéz vele azonosulni, pláne ha az ember lánya épp abban a bizonyos életszakaszban kóborol, amely a felnőtté válásról szól(na). Szívünk nyitott, fejünkben ott a sok terv, a falakat célokkal teleírt cetlik tapétázzák, fél lábbal már az eddig fészket adó otthonból a saját életünk felé igyekszünk…

…de hogyan?

Ez itt a kérdés. 

Ha ismerős a helyzet, akkor meleg szívvel ajánlom figyelmetekbe az alábbi három filmet, melyek mindegyikében sorstársakra lelhettek.

Út-és válaszkeresések, botladozások, össze-vissza kócolódott kapcsolati szálak, önbizalomhiány, önállótlanság, komolytalanság, szárnyalások és mélyrepülések, tanácstalanság és vakmerőség. 

Az Y-generáció portréja. Azé a generációé, akik a gyermekkor és a felnőtté válás határmezsgyéjén egyensúlyoznak, hol erre, hol arra hajolva, mégis, sehol sem foglalva állást, ami valljuk be, nem is csoda. Hiszen ki az, aki a fiatalság mámorából könnyedén át tud lépni a felnőtt lét felelősségteljes, kemény és rögös útjára? Milyen átmenetek vezetnek el oda?

Ha a válaszokért nem is, néhány könnyed óráért érdemes megnézni mindhárom filmet, hiszen a karakterek nagyszerűek, nem nehéz párhuzamot vonni a filmekben látott szereplők és a magyar fiatalság keserédes élethelyzetei között, nem beszélve a mindennapos problémákról, melyekről most is bebizonyosodik, hogy mennyivel könnyedebbé tehetőek egy csipetnyi humorérzékkel.

 

Lola Versus

Lola egy átlagos, 29 éves nő, akit épp nem átlagosan dobnak ki: Luke három héttel az esküvő előtt gondolta meg magát és hagyta faképnél a lányt. Lolából mindez felszínre hozza a közelgő harmadik X-től való félelmet. Lola kihez máshoz mint legjobb barátnőjéhez fordul segítségért, miközben a reménytelenül szerelmes Henryt, valamint szülei jobbnál jobb tanácsait is kétségbeesetten próbálja elhárítani magától. Miután Lola addig rendszerezett élete szép lassan atomjaira hullik, s csak ballépések és alkoholmámor marad a helyében, kénytelen elismerni, hogy most először fogalma sincs, mihez kezdjen. Belátja, senki mástól nem várhat segítséget, a maga kezébe kell vennie sorsa alakulását.

 

Frances Ha 

A 27 éves Frances (Greta Gerwig – Rómának szeretettel, Csak szexre kellesz, Arthur, a legjobb parti) gyakornok egy tánctársulatnál. A New York-i fiatalok problémákkal teli hétköznapjait éli, nap mint nap fontos kérdésekkel szembesülve: az álmait kövesse vagy inkább keményen dolgozzon a jövőjéért? Költözzön albérletbe vagy a barátainál lébecoljon tovább? És mi a helyzet a legjobb barátnőjével, illetve a nagy szerelemmel? Frances mindenekelőtt a boldogságot keresi, amiért képes meglehetősen váratlan és mindenekelőtt felelőtlen döntéseket hozni – például azt, hogy átruccanjon Párizsba.

 

Amerikai álomlány
/Mistress America/

Tracy a bölcsészkaron kezdi meg a felsőfokú tanulmányait New Yorkban. A lány azonban magányosnak érzi magát, mert sem az emberek, sem a nagyváros nem olyan, mint amilyennek képzelte. Szerencsére föltűnik a színen az addig még sosem látott mostohatestvére, aki teljesen lenyűgözi. Brooke ugyanis harmincéves létére még nem nőtt fel, halvány fogalma sincs az életről, állandóan pörög és csak a bulizás érdekli. Brooke beviszi Tracyt az élet sűrűjébe, miközben egymáshoz is egyre közelebb kerülnek.

 

 

forrás: www.port.hu

kiemelt kép: www.IndieWire.com

Szerző:

Álmodozó vagyok, aki képtelen megmaradni a realitás talaján, mert a lelke magasabbra vágyik. Kereső. Utazó a világban és önmagában, nyitottan az egész mindenségre. Csak egy kis lélek, aki valahonnan ide pottyant, s ha már így esett, gondolta körül néz.